wtorek, 9 kwietnia 2013

Powiatowy Urząd Pracy

Zawsze uważałam się za osobę dość bystrą, ale okazuje się, że ciąża a następnie karmienie piersią robi z nas ten najmniej lubiany rodzaj "matki wariatki".

Byłam dziś w Urzędzie Pracy. Zarejestrować się jako bezrobotna. Zabrałam ze sobą dziecko i dowód. I myślałam, że wystarczy... Wszystkim zainteresowanym, którzy chcą zostać oficjalnymi bezrobotnymi, wklejam listę niezbędnych dokumentów do rejestracji.

Dokumenty wymagane do rejestracji:

  • Dowód osobisty albo  inny dokument tożsamości
  • Poświadczenie zameldowania czasowego lub stałego na terenie Szczecina, jeżeli  w dowodzie wskazany jest inny adres niż ze Szczecina
  • Dyplom, świadectwa ukończenia szkoły ( oryginały i kserokopie )
  • Dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje (oryginały i kserokopie )
  • Świadectwa pracy i inne dokumenty niezbędne do ustalenia jej uprawnień ( oryginały i kserokopie )
  • Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności
  • Dokument stwierdzający przeciwwskazania do wykonywania określonych prac, jeżeli taki dokument posiada
  • W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej – decyzję / zaświadczenie o jej wykreśleniu lub zawieszeniu



A może poszukam pracy?
Chyba będzie łatwiej znaleźć pracę niż zarejestrować się w PUP. 




7 komentarzy:

  1. Ja bezrobotną jestem już prawie pół roku. Szczęśliwą bezrobotną z prawem do zasiłku, nieszczęśliwą, bo za miesiąc zasiłek się kończy ;) I powiem Ci, że moje rejestrowanie tam trwało chyba z 25 minut razem z oczekiwaniem. Gorzej jak 2 tyg później było spotkanie organizacyjne... Trwało grubo ponad godzinę, syn nie był szczęśliwy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. W PUP jest zawsze masa formalności. Znam to od drugiej strony, kiedy potrzebuję stażystów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Norma w PUP pełny zestaw dokumentów, karta która musisz sobie sama wypełnić i urzędnicy mający Cie w dupie :-P powodzenia Maju :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. No jakoś nie poszłam drugi raz do nich, może w przyszłym tygodniu. Nie wiem czy chce być bezrobotna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja najpierw w necie poszukałam co potrzebne, pozbierałam papierzyska i dopiero się tam wybrałam :) a moja druga wizyta po tygodniu wygladała tak: Bedzie pani szukać pracy TAK no dobrze to przyjdzie pani w lipcu na następną wizytę. I tu mnie zastanawia od czego oni są. Jestem na zasiłku już od miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dodam tylko że rejestracja w PUP w porównaniu z zebraniem dokumentów do zasiłku z opieki to pikuś

    OdpowiedzUsuń
  7. Na zasiłek jestem za bogata :)

    OdpowiedzUsuń